Formualrz Promocyjny

Imiďż˝ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równozanczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /index.php on line 790

Wróć do Aktualności

2015-05-26

Pierwszy Golf wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny nosił nazwę CityStromer i został zaprezentowany już w 1989 roku

CityStromer drugiej generacji pojawił się w sprzedaży w Niemczech w 1991 roku

Poznań, 26 maja 2015 r. - Minęły niemal trzy dziesięciolecia odkąd Volkswagen przedstawił Golfa CityStromer - swój pierwszy model wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny. Powstała wprawdzie tylko niewielka seria tych aut, jednak o wielkim znaczeniu dla przyszłości motoryzacji. Ten model Golfa był pierwszym krokiem ku realizacji wizji transportu przy pomocy pojazdów nie emitujących szkodliwych substancji. Wizja ta stała się rzeczywistością w 2013 roku, kiedy Volkswagen wprowadził do sprzedaży pierwsze seryjne samochody elektryczne. Tzw. pojazdy zero-emisyjne - w 1989 r. produkowane w niewielkiej serii, a w 2013 roku masowo - dowodzą, że Volkswagen od wielu lat prowadzi prace nad rozwojem tej technologii. Jednocześnie pokazują one, że nie ma drogi na skróty, tylko systematyczne badania i ciągłe udoskonalanie produktu mogą sprawić, że przyszłość stanie się teraźniejszością, gdy nadejdzie właściwy czas.

Po raz pierwszy Volkswagen zastosował napęd elektryczny w 1976 r. w Golfie pierwszej generacji. Auto zostało wyposażone w silnik elektryczny o mocy 20 kW. Do 1986 roku elektryczny Golf pełnił rolę samochodu badawczego, służącego do testowania różnych rodzajów akumulatorów i silników elektrycznych.

W 1989 r. premierę święci pierwszy Golf CityStromer.

Cenne doświadczenia zebrane w toku badań z udziałem pojazdu badawczego wykorzystano w Golfie CityStromer, który powstał w oparciu o Golfa drugiej generacji. W 1989 r. w regularnej ofercie Volkswagena pojawił się więc pierwszy samochód elektryczny. Golf CityStromer - wyposażony w silnik prądu zmiennego generujący moc 18,5 kW - przyspieszał w 13 sekund do 50 km/h i osiągał prędkość maksymalną, wynoszącą 100 km/h.

Rolę generatorów prądu pełniło 16 baterii ołowiowo-żelowych umieszczonych pod podłogą pojazdu; osiągały one łącznie napięcie 96 volt i dysponowały pojemnością 120 amperogodzin (Ah). Dzięki tym bateriom zasięg samochodu wynosił 50 km. Aby zgromadzoną energię niemal w całości wykorzystać do napędu auta, urządzenia peryferyjne pobierały prąd z innych źródeł. I tak np. odpowiednią temperaturę w zimie zapewniało w Golfie CityStromer ogrzewanie zasilane olejem napędowym. Aby ponownie naładować akumulatory, CityStromera wystarczyło podłączyć do zwykłego 220-voltowego gniazda prądu. Służył do tego kabel umieszczony pod pokrywą na osłonie chłodnicy.

W 1993 roku Volkswagen prezentuje Golfa CityStromer drugiej generacji

Gdy w 1991 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golfa trzeciej generacji, od dawna trwały już intensywne prace nad nową wersją CityStromera. Do seryjnej produkcji wszedł on w 1993 roku, a powstał we współpracy z firmą Siemens. Do 1996 roku wyprodukowano łącznie 120 egzemplarzy CityStromera, opracowanego na bazie Golfa trzeciej generacji.

Pierwsze samochody zostały zakupione przez lokalne firmy dostarczające energię odbiorcom w całych Niemczech. CityStromer praktycznie nie różnił się z zewnątrz od konwencjonalnego Golfa i jak na ówczesne warunki zaskakiwał budzącą respekt nawet dzisiaj funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu. Dzięki technologii pozwalającej na odzyskiwanie energii powstającej podczas hamowania (rekuperacja) CityStromer wyznaczał w latach 90. standardy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju.

Energia niezbędna do napędu silnika elektrycznego była wytwarzana przez 16 bezobsługowych ołowiowo-żelowych baterii o łącznej pojemności 180 amperogodzin (Ah); napięcie wynosiło 96 volt. Synchroniczny silnik prądu zmiennego osiągał moc 17,5 kW, pracował nie emitując hałasu i rozpędzał ważące 1,5 tony czterodrzwiowe auto do prędkości 100 km/h. Przy stałej prędkości 50 km/h, czyli w cyklu miejskim, zasięg samochodu wynosił nawet 90 km. W przeciwieństwie do większości samochodów elektrycznych, Golf III CityStromer był wyposażony w czterobiegową przekładnię mechaniczną, a nie w bezstopniową automatyczną. Rolę "stacji benzynowej" także w jego przypadku pełniło zwykłe 220-voltowe gniazdo prądu. Ładowanie akumulatora do 80% pojemności trwało 1,5 godziny.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotycz?ce wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

oziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły został niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjażnić tą kwestię możliwie jak najszybciej i, jeżli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.