Formualrz Promocyjny

Imiďż˝ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równozanczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /index.php on line 790

Wróć do Aktualności

2015-05-26

e-up! jest najefektywniejszym ze wszystkich seryjnych samochodów elektrycznych

11,7 kWh energii za 6,55 zł na 100 km to nowy standard efektywności
Seryjny system nawigacyjny i informacyjny ze specjalnym oprogramowaniem dla pojazdów elektrycznych

Poznań, 26 maja 2015 r. We wrześniu Volkswagen rozszerzy spektrum modeli w Polsce o ekstremalnie efektywny samochód elektryczny - nowego e-up! Wraz z nim zadebiutuje w naszym kraju kolejny Volkswagen "Zero-Emission" - e-Golf.

Oba pojazdy elektryczne zaprezentowano podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej IAA we Frankfurcie we wrześniu w 2013 roku. Wprowadzają one Volkswagena w erę produkowanych wielkoseryjnie samochodów elektrycznych. W ten sposób Volkswagen będzie oferował w swoich samochodach wszystkie liczące się obecnie na świecie rodzaje napędów.

e-up! - zasilany tylko prądem Volkswagen ze zużyciem energii 11,7 kWh/100 km wyznacza standardy w dziedzinie efektywności

Niskie koszty "tankowania"

e-up! to w pełni elektryczny samochód najnowszej generacji, który dzięki całej palecie innowacyjnych rozwiązań obchodzi się z energią w sposób wyjątkowo oszczędny, zużywając zaledwie 11,7 kWh na 100 km. Jest zatem mistrzem świata w dziedzinie efektywności. Przy średniej cenie energii elektrycznej 56 groszy (Polska, 27.04.2015 r.), przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł.

Wysoka efektywność

e-up! swoją wzorcową efektywność zawdzięcza między innymi bardzo dobremu współczynnikowi oporu powietrza cw, wynoszącemu 0,308 (minus 4 procent w porównaniu z take up!), zoptymalizowanemu oporowi toczenia (minus 7 procent), oszczędnym podzespołom napędowym, systemowi rekuperacji o wysokiej skuteczności i innowacyjnym modułom wyposażenia, takim jak nowa i niezwykle oszczędnie pracująca klimatyzacja.

Innowacyjna technika

Techniczną "centralę" napędową tego nowoczesnego kompaktowego auta tworzy silnik elektryczny (60 kW/82 KM), bateria litowo-jonowa, zamontowana w podłodze między osiami oraz układ elektroniki mocy. Siła napędowa silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez 1-biegową przekładnię.

Do 160 kilometrów

Zasięg rozwijającego moc 60 kW/82 KM i prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi - w zależności od stylu jazdy i obciążenia - między 120 a 160 kilometrów. Przy bardzo niskich temperaturach powietrza wartości te mogą być mniejsze. Szczególnie w mieście i dla większości osób dojeżdżających do pracy zasięg ten jest w pełni wystarczający. Badania niemieckiego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast wykazały, że prawie 80 procent wszystkich kierowców w Niemczech, od osób dojeżdżających do pracy po osoby często podróżujące, przejeżdża dziennie mniej, niż 50 kilometrów.

Dwa oszczędne profile: Eco i Eco+

Zasięg można zmieniać wybierając jeden z trzech profili jazdy: tryb standardowy (włączany automatycznie) oraz Eco i Eco+. Kierowcy, którzy chcą szybko pokonać krótki dystans, mogą pozostać w trybie standardowym. Jeżeli trasa ma być dłuższa, wskazany jest tryb Eco. W tym przypadku między innymi moc silnika elektrycznego obniżana jest do 50 kW. Równocześnie układy elektroniczne redukują moc automatycznej klimatyzacji i zmieniają charakterystykę przyspieszenia. W trybie Eco+ elektronika ogranicza maksymalną moc do 40 kW i wyłącza klimatyzację. Ponadto w trybie Eco i Eco+ redukowana jest prędkość maksymalna.

Rekuperacja D1, D2, D3 i B

Różne tryby jazdy, poprzez rekuperację, także wpływają na zasięg e-up!. Tutaj do dyspozycji jest pięć stopni - D (rekuperacja tylko przy hamowaniu), D1, D2, D3 i B. Duża ilość stopni wprowadza nowy sposób jazdy samochodem elektrycznym. Bowiem dzięki rekuperacji, zwolnienie pedału przyspieszenia pozwala znacznie obniżyć prędkość e-up!. W przypadku przewidujących kierowców, rekuperacja w wielu przypadkach może zastąpić hamowanie. Hamowanie przez rekuperację w stopniach D2, D3 i B jest tak intensywne, że automatycznie włączają się światła stopu. Gdy bateria jest w pełni naładowana, funkcja rekuperacji nie załącza się.

Doskonała dynamika

Po 4,9 sekundy e-up! porusza się z prędkością 60 km/h; w ciągu 12,4 sekundy rozpędza się do 100 km/h. Na przyspieszenie od 80 do 120 km/h potrzebuje 10,5 sekundy. Maksymalna prędkość to 130 km/h. Dla porównania: najmocniejszy tradycyjny up! o mocy 55 kW/75 KM przyspiesza do 100 km/h w 13,2 sekundy, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje mu na czwartym biegu 15,5 sekundy. To porównanie pokazuje, że e-up! łamie przesądy dotyczące dynamiki elektrycznych samochodów i jest idealnym autem do poruszania się po mieście.

Bateria w podłodze

e-up! waży 1.139 kg; z tego 230 kg przypada na baterię litowo-jonową. Wbudowanie baterii płasko w podłodze znacznie obniżyło środek ciężkości samochodu.

Wtyczka, Wallbox, stacje ładowania

Aby naładować e-up!, wystarczy go po prostu podłączyć do sieci elektrycznej. Użytkownik ma przy tym kilka możliwości. W najprostszym przypadku, stanowiący wyposażenie seryjne przewód ładowania, podłączany jest do normalnego gniazdka 230 V. Wtedy na naładowanie kompletnie rozładowanej baterii, przy mocy 2,3 kW z sieci, potrzebne jest ok. dziewięć godzin. Jako opcję Volkswagen oferuje poprzez swoich partnerów stację Wallbox do garażu lub Carport, ładującą z mocą 3,6 kW. Całkowicie rozładowana bateria ładuje się wtedy przez sześć godzin. Ponadto jako nowość, można przygotować e-up! do ładowania prądem stałym (DC) przez CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje ładowania prądem 40 kW ładują baterię w 80 procentach w ciągu 30 minut.

Ekskluzywne wyposażenie Volkswagen stworzył dla e-up! specjalne elementy wyposażenia i elementy stylistyczne, które pozwalają szybko odróżnić wariant elektryczny od innych up!. Spektrum rozwiązań przeznaczonych dla e-up! obejmuje nową grafikę diodowych świateł dziennych, zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki obręcze kół ze stopu metali lekkich oraz jasne, przyjazne wnętrze. Zaprogramowane specjalnie dla elektrycznego auta aplikacje seryjnego systemu nawigacyjnego i informacyjnego maps + more również należą do wyposażenia standardowego e-up!, podobnie jak radio z odtwarzaczem CD, zestaw głośnomówiący, pięcioro drzwi, ogrzewana przednia szyba, automatyczna klimatyzacja i ogrzewanie przednich siedzeń.

e-mobilność Volkswagena realizuje długoterminową strategię dotyczącą napędów i paliwa

Do 2018 roku - lider rynku

Volkswagen określił długoterminową strategię napędów i paliwa, a tym samym wprowadzenie na rynek elektrycznych samochodów, takich jak e-up! i e-Golf. Strategia ta przewiduje wprowadzenie nowych napędów alternatywnych, takich jak systemy hybrydowe, elektryczne i wodorowe w realistycznie ustalonych terminach. Ponadto Volkswagen postawił sobie za cel, aby do 2018 roku stać się liderem na rynku samochodów elektrycznych.

Jednakże Volkswagen nie zamierza stawiać w przyszłości tylko na elektryczne pojazdy, lecz nadal będzie zabiegać o inteligentne współistnienie najbardziej efektywnych systemów napędowych. W pełni elektryczny napęd jest ich niezbędnym i rozsądnym uzupełnieniem, co pokazuje nowy e-up! i e-Golf. Powodów jest kilka: dzięki elektrycznym pojazdom po raz pierwszy możliwe jest wykorzystanie w samochodach energii odnawialnych jako paliwa (energia wiatrowa, słoneczna i wodna). Na przykład Volkswagen oferuje w Niemczech doskonale pasujący do e-up! prąd ("BluePower"). Energia elektryczna produkowana bez emisji CO2 pochodzi wyłącznie z elektrowni wodnych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Partnerami kooperacyjnymi i dystrybucyjnymi są niemiecki LichtBlick SE i Volkswagen Bank. Samochody elektryczne odciążają wielkie aglomeracje, poruszając się w nich nie emitując szkodliwych substancji. Ponadto nowe samochody Volkswagena z napędem elektrycznym są rozsądną alternatywą także dlatego, że technologia ich baterii ze względu na efektywność i możliwość recyklingu jest w pełni dostosowana do wymogów produkcji wielkoseryjnej. Zatem wszystkie czynniki dotyczące techniki napędu są gotowe do tego, aby elektryczna mobilność w wielkim stylu rozpoczęła podbój naszych dróg.

Mobilność dostosowana do potrzeb

Tak jak mały lub sportowy samochód nie jest w stanie zastąpić samochodu rodzinnego lub SUVa, tak auta elektryczne przystosowane do krótszych dystansów nie są w stanie zastąpić samochodów przeznaczonych do pokonywania długich tras. Jednak wszystkie mają swoje zadania i swoje prawa: samochody elektryczne są specjalistami od najczystszego i najcichszego sposobu przemieszania się w mieście i najbliższej okolicy; natomiast napędy hybrydowe i silniki konwencjonalne nadają się na długie trasy. Zatem w ramach strategii napędów i paliwa, Volkswagen będzie nadal dbał o równoległy rozwój i wprowadzanie nowych modeli hybrydowych. W niektórych krajach w ofercie są Jetta Hybrid, Touareg Hybrid. Jako następny model pojawi się Golf GTE - hybryda plug-in, która w przeciwieństwie do standardowej hybrydy, dzięki ładowanej zewnętrzne baterii (z większą pojemnością), będzie w stanie pokonywać także dłuższe dystanse (50 km) tylko na prąd. Ponadto Volkswagen będzie nadal udoskonalał swoje efektywne silniki benzynowe, wysokoprężne i na gaz (TDI, TSI, TGI), ponieważ jeszcze przez wiele lat napędy te będą zgodnie koegzystowały z napędami alternatywnymi. Warto także zaznaczyć, że wszystkie nowe modele Volkswagenów na bazie modułowej platformy podłogowej są tak zaprojektowane, że mogą być wyposażone we wszystkie rodzaje napędów.

W tempie wielkiego miasta Faktem jest, że grupa docelowa dla samochodów elektrycznych rośnie. Mobilność zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju wysunęła się na pierwszy plan działań. Jednak produkty pozwalające urzeczywistnić świadomy stosunek do środowiska muszą sprawiać przyjemność - tak jak e-up!, który w mniej niż pięć sekund przyspiesza do tempa wielkiego miasta (0-60 km/h: 4,9 sekundy). Zatem nowy Volkswagen ma potencjał, aby z innowacyjną techniką, wysoką przydatnością do codziennej eksploatacji i fascynującą dynamiką na stałe dołączyć do segmentu samochodów elektrycznych.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotycz?ce wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

oziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły został niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjażnić tą kwestię możliwie jak najszybciej i, jeżli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.