Formualrz Promocyjny

Imiďż˝ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równozanczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /index.php on line 790

Wróć do Aktualności

2013-05-05

Dwie załogi Volkswagena na podium Rajdu Argentyny

Poznań, 5 maja 2013 r. - Volkswagen zanotował kolejny udany, rajdowy weekend, tym razem podczas Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) w Argentynie. Załogi Volkswagena dodały kolejne punkty do klasyfikacji mistrzostw świata kierowców i pilotów, a marka do klasyfikacji producentów. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (F/F) w Polo R WRC ukończyli piątą rundę sezonu na drugim miejscu, za wielokrotnym mistrzem świata Sébastienem Loebem (Citroën), zdobywając swoje piąte podium w Rajdowych MŚ. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttilla (FIN/FIN) w ostatnim dniu przesunęli się o jedną pozycję w górę i zajęli ostatecznie trzecie miejsce.

Podwójnym zwycięstwem w Power Stage obaj kierowcy Volkswagena zapewnili sobie w sumie pięć dodatkowych punktów w klasyfikacji kierowców. Po jednej trzeciej sezonu Ogier i Ingrassia mają 54 punkty przewagi w klasyfikacji kierowców, w kategorii producentów Volkswagen wyprzedza o 14 punktów Citroëna. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/FIN) ukończyli swój drugi występ w Polo R WRC na ósmym miejscu, osiągając doskonałe czasy na OSach.

Zdecydowały drobne błędy - Loeb przed Ogierem

Przez cały rajd trwała zacięta walka o zwycięstwo między Sébastienem Ogierem w Polo R WRC a Sébastienem Loebem w Citroënie. Sébastien Ogier szybko objął prowadzenie, zapisując na swoim koncie pięć najlepszych czasów na odcinkach specjalnych, utracił je jednak z powodu błędu. Na siódmym OSie zbyt późno zahamował i wypadł z trasy - kosztowało go to 40 sekund i zadecydowało o wyniku pojedynku "Séb kontra Séb".

Na ostatni dzień Rajdu Argentyny Sébastien Ogier przyjął inną taktykę. Zamiast bezpardonowych ataków, lider MŚ bronił swojej przewagi utrzymując się na miejscu trzecim aż do Power Stage, na którym przyznawane są dodatkowe punkty dla trzech najlepszych kierowców. Dzięki odpowiednio dobranym oponom - miękka mieszanka Michelina - ukończył ten etap na drugiej pozycji za kolegą z zespołu Jari-Mattim Latvalą.

Finałowy dzień Rajdu Argentyny należał do Jari-Matti Latvali. Fin był najlepszy na wszystkich czterech odcinkach specjalnych, w tym Power Stage. Podobnie jak kolega z teamu Ogier, także Latvala zaliczył pięć najlepszych czasów na OSach. Dzięki temu na przedostatnim z łącznie 14 odcinków specjalnych zepchnął Jewgienija Nowikowa na czwarte miejsce.

Nowe warunki dla Polo R WRC - Argentyna była trudnym testem dla samochodów

Wyboiste drogi, długie skoki - Rajd Argentyny stawiał przed rajdowymi samochodami inne wymagania, niż dotychczasowe tegoroczne rajdy na szutrowej nawierzchni. Zamiast nieustannych drgań, jak ostatnio w Portugalii, zawieszenie Polo R WRC musiało przetrzymać silne przeciążenia. Jednak w tych szczególnych argentyńskich warunkach, konstrukcja 315-konnego, napędzanego na wszystkie koła Volkswagena sprawdziła się doskonale: na czternaście odcinków specjalnych, kierowcy jadący w Polo R WRC dziesięć razy zanotowali najlepsze czasy.

Miejsca na podium to rezultat wysiłku całego zespołu

Precyzyjna prognoza pogody, skrupulatna i niezawodna praca mechaników podczas ośmiu serwisów czy przezorność przy doborze opon przez kierowców i inżynierów - w Rajdzie Argentyny wszystkie tryby w zespole Volkswagena perfekcyjnie ze sobą współpracowały. Na początku rajdu specjaliści z Meteo Crew z Volkswagen Motorsport zapewnili niewielką przewagę: wybór miękkich opon w czwartek był właściwą decyzją. Natomiast piątek stał pod znakiem mechaników Volkswagena, którzy perfekcyjnie zorganizowanym serwisem zagwarantowali doskonały stan techniczny Polo R WRC, mimo konieczności wykonania drobnych napraw. W sobotę do zespołowego zwycięstwa przyczynili się inżynierowie swoją odważną, lecz mądrą decyzją: po raz kolejny na wagę złota był wybór odpowiednich opon - pozwoliły one Jari-Matti Latvali wywalczyć miejsce na podium, a Sébastienowi Ogierowi dały drugą pozycję w rajdzie.

Wypowiedzi po Rajdzie Argentyny

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #7
"Dzisiejszy dzień jest najpiękniejszym dniem rajdowym od czasu, kiedy jestem w teamie Volkswagena. Praca całego zespołu oraz samochód - wszystko było na najwyższym poziomie. Także ja, jako kierowca. Jestem niezwykle szczęśliwy, że mogę stanąć po raz pierwszy na podium w Argentynie. W ubiegłych latach mi się to nie udawało, dlatego jestem zadowolony, że w końcu osiągnąłem mój cel. Rajd był bardzo emocjonujący i urozmaicony. Szczególnie pod koniec daliśmy z siebie naprawdę wszystko, aby wywalczyć trzecie miejsce."

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #8
"Drugie miejsce to doskonały rezultat i sukces całego zespołu. Muszę szczególnie podziękować moim chłopakom, byli dla mnie wielkim wsparciem. To był ekstremalnie wyczerpujący i trudny rajd, w którym nie udało mi się uniknąć kilku błędów. Szkoda, że nie mogłem do końca walczyć z Sébastienem Loebem. Gratuluję mu zwycięstwa. Teraz patrzę w przyszłość. Przed rajdem w Grecji czekają nas testy, podczas których chcemy jeszcze bardziej udoskonalić Polo R WRC, aby za cztery tygodnie móc znów walczyć o zwycięstwo."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
"Niesamowity finałowy dzień, w którym cały czas toczyła się zacięta walka. Ten dzień i cały rajd sprawiły nam wielką przyjemność. Nasz nowy system notatek opisujących trasę, nasze zmiany w dostrojeniu i wyniki na odcinkach specjalnych - wszystko rozwija się w dobrym kierunku. Uczymy się z każdym metrem, a ja czuję się w Polo R WRC doskonale. Mamy dużo pomysłów na to, co zrobić, aby w kolejnych rajdach wypaść jeszcze lepiej. W piątek po południu świadomie walczyliśmy o dobre czasy na OSach. Ale nie spodziewaliśmy się, że uzyskamy taki sam czas, jak nasz kolega z zespołu Jari-Matti Latvala. Połączenie szybkości i bezbłędnej jazdy to nasze zadanie na kolejne rajdy. Już teraz się na to cieszę."

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport
Rajd Argentyny pokazał, że poziom zespołów fabrycznych jest bardzo wyrównany. O każde zwycięstwo trzeba ciężko walczyć. Gratulujemy Sébastienowi Loebowi, który tutaj, w Argentynie, popełnił najmniej błędów. Ale my także możemy być w najwyższym stopniu zadowoleni. Umocnienie prowadzenia nad naszymi największymi rywalami we wszystkich klasyfikacjach Mistrzostw Świata pozwala nam prawie poczuć smak zwycięstwa. Każdy członek zespołu wniósł swój wkład w ten sukces. Jestem dumny z całej załogi. Pierwsza część sezonu była zapierającym dech w piersiach osiągnięciem zespołowym. Podczas Rajdu Argentyny skoki adrenaliny były ogromne. To bez wątpienia żaden wstyd, że nasz nowy zespół przegrał z dziewięciokrotnym mistrzem świata."

Co jeszcze się wydarzyło...

...Rocznica Dyrektora Volkswagen Motorsport Josta Capito. Zaraz po Rajdzie Argentyny będzie on obchodził pierwszą rocznicę rozpoczęcia pracy jako szef zespołu fabrycznego z Wolfsburga. Dobra okazja na podsumowanie: "To nie jest wprawdzie najłatwiejsza, ale z pewnością najbardziej interesująca praca dla kogoś, kto żyje samochodami i sportami motorowymi. To, co osiągnęliśmy w tym roku, jest niewiarygodne."

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Argentyny - Wyniki końcowe
1. Sébastien Loeb/Daniel Elena (F/MC), Citroën; 4:35:56.7 hrs
2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen; + 55.0 sec.
3. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen; + 2:00.8 min.
4. Evgeny Novikov/Ilka Minor (RUS/A), Ford; + 2:36.7 min.
5. Thierry Neuville/Nicolas Klinger (B/F), Ford; + 4:40.5 min.
6. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroën; + 6:23.9 min.
7. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Ford; + 11:02.2 min.
8. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen; + 13:22.1 min.
9. Daniel Sordo/Carlos Del Barrio (E/E), Citroën; + 13:22.3 min.
10. Martin Prokop/Michal Ernst (CZ/CZ), Ford; + 14:07.6 min.

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Argentyny - Wyniki Powerstage
1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen; 12:57.2 min.
2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen; + 1.4 sec.
3. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroën; + 2.5 sec.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna kierowców
1. Sébastien Ogier; 122 pkt.
2. Sébastien Loeb; 68
3. Mikko Hirvonen; 57
4. Jari-Matti Latvala; 49
5. Mads Ostberg; 38
6. Thierry Neuville; 35
7. Dani Sordo; 29
8. Evgeny Novikov; 27
9. Martin Prokop; 21

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna producentów
1. Volkswagen Motorsport; 154 pkt.
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT; 140
3. Qatar M-Sport WRT; 73
4. Qatar WRT; 46
5. Abu Dhabi Citroën Total WRT; 29

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotycz?ce wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

oziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły został niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjażnić tą kwestię możliwie jak najszybciej i, jeżli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.