Formualrz Promocyjny

Imiďż˝ i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równozanczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /index.php on line 790

Wróć do Aktualności

2015-04-27

Volkswagen nadal na czele klasyfikacji Mistrzostw Świata, jednak Argentyna okazała się pechowa

- Po 7 zwycięstwach z rzędu i 20 pozycjach na podium seria sukcesów Volkswagena została przerwana
- Zwycięstwo w powerstage'u: "El Condor" należy do Ogiera
- 8 z 12 wygranych odcinków - Polo R WRC dyktuje tempo na Rajdzie Argentyny

Poznań, 27 kwietnia 2015 r. Czwartą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) Volkswagen zakończył pechowo, mimo to do kolejnego rajdu - w Portugalii - przystąpi jako lider klasyfikacji producentów, kierowców i pilotów. W Argentynie Volkswagen po raz pierwszy od Rajdu Australii w 2013r. nie zajął miejsca na podium - przedtem jednak jego zawodnicy stawali na nim aż 20 razy, Volkswagen wygrał też 7 rajdów z rzędu. Sebastian Ogier/Julien Ingrassia (F/F) w ostatnim dniu Rajdu Argentyny odnieśli zwycięstwo na powerstage'u zdobywając trzy punkty.

Zespoły Volkswagena startujące w Polo R WRC wygrały ponadto 8 spośród 12 odcinków specjalnych. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N) przejechali najszybciej cztery z nich, a załoga Ogier/Ingrassia - trzy. Najlepszy czas uzyskali też Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), którzy zajmując trzecią pozycję musieli zakończyć walkę na przedostatnim odcinku specjalnym z powodu awarii układu doprowadzającego paliwo. Zwycięstwo świętowali Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL) przed swoimi kolegami z zespołu Citroëna - Madsem Ostbergiem/Jonasem Anderssonem (N/S). Trzecie miejsce na podium wywalczyli Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB, M-Sport-Ford).

Najpierw rozczarowanie, potem happy-end: punkty za powerstage zbiera Ogier

Awaria układu zasilania w paliwo już na drugim odcinku specjalnym była przyczyną utraty mocy silnika i zakończenia zmagań przez załogę Ogier/Ingrassia - liderzy MŚ już pierwszego dnia rajdu musieli pożegnać się z nadziejami na zwycięstwo. Dlatego podczas powerstage'u postawili wszystko na jedną kartę i wygrali punktowany odcinek specjalny już po raz trzeci w tym sezonie. Był to dla Volkswagena 22. zwycięski powerstage, podczas którego trzy najszybsze zespoły mogą zdobyć dodatkowe punkty.

Na drugim odcinku specjalnym uszkodzenie opony w samochodzie Andreasa Mikkelsena/Oli Floene także pogrzebało aspiracje tych kierowców do zwycięstwa. Również oni podjęli pełne ryzyko podczas powerstage'u w nadziei zdobycia punktów, musieli jednak wycofać się po uszkodzeniu zawieszenia, gdy na wąskiej i wymagającej technicznie trasie odcinka "El Condor" zawadzili o skałę.

Dramat ostatniego dnia: zajmujący trzecie miejsce Latvala/Anttila musieli się wycofać

Aż do niedzielnego finału sztandar Volkswagena trzymali najwyżej Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila, którzy zajmowali trzecią pozycję w klasyfikacji. Na przedostatnim oesie fińscy zawodnicy musieli jednak przedwcześnie zakończyć udział w rajdzie - zmusił ich do tego defekt układu zasilania w paliwo.

Koniec wspaniałej serii - 20 razy z rzędu na podium, w tym 19 zwycięstw

Od Rajdu Australii w roku 2013 na mecie w zespole Volkswagena zawsze strzelały w górę korki od szampana. Od roku i siedmiu miesięcy na podium stawał zawsze co najmniej jeden kierowca Polo R WRC. Było tak 20 razy, z tego 19 razy kierowca Volkswagena stawał na najwyższym stopniu podium. Ponadto, aż do Rajdu Argentyny Volkswagen wygrał po kolei siedem rajdów.

Volkswagen obronił prowadzenie w klasyfikacji producentów, kierowców i pilotów

Mimo porażki Volkswagen zachował pozycję lidera w klasyfikacji producentów, kierowców oraz pilotów. Przed Rajdem Portugalii Volkswagen jest o 18 punktów przed zespołami Citroëna i Hyundaia, które mają tyle samo punktów. Dzięki trzem dodatkowym punktom zdobytym na powerstage'u Sebastien Ogier i Julien Ingrassia wyprzedzają o 33 punkty Madsa Ostberga/Jonasa Anderssona i o kolejne cztery punkty kolegów z zespołu Volkswagena - Andreasa Mikkelsen/Ola Floene.

Wypowiedzi po Rajdzie Argentyny

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC numer 1
"Oczywiście, jestem trochę rozczarowany, że także za trzecim podejściem, tu w Argentynie nie udało się mi się wygrać. Nie była temu winna ani wymagająca, surowa trasa rajdu, ani niesamowita publiczność, która nas kierowców tak spontanicznie zagrzewa do walki i wspiera. Julien i ja aż do tego momentu mogliśmy mówić o świetnym początku sezonu, jednak tym razem mieliśmy po prostu pecha. Tak to już jest w sporcie samochodowym, widać też, że zwycięstwa nie są rzeczą oczywistą. Nie mam absolutnie nic do zarzucenia zespołowi, bo wszyscy dawali z siebie wszystko. W przyszłym roku wrócimy tu i być może będę mógł zrealizować moje marzenie o pierwszym zwycięstwie w Argentynie".

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2
"Na pewno nie był to nasz wymarzony weekend, a przecież jeszcze na krótko przed końcem rajdu tak dobrze mi szło. El Condor to jeden z moich ulubionych odcinków specjalnych i wiele sobie po nim obiecywałem. Ale już w drodze na start mieliśmy kłopoty z układem zasilania w paliwo. Próbowaliśmy naprawić usterkę, ale cztery kilometry przed końcem odcinka musieliśmy się wycofać. To oczywiście bardzo przykre dla nas, dla zespołu i dla naszych kibiców. Na trzech ostatnich rajdach nie zebrałem żadnych punktów, więc koniecznie muszę jakieś zdobyć. Oczywiście koncentruję się w pełni na Portugalii".

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC, nr 9
"To nie był nasz rajd, z całą pewnością nie. W piątek uszkodzenie opony urosło do rangi poważnej awarii, z jej powodu złamał się amortyzator, a potem jeszcze nawaliła pompa w układzie wspomagania kierownicy. Po czasie człowiek zawsze jest mądrzejszy - powinniśmy byli wymienić oponę od razu, gdy się przebiła. A tak musieliśmy pójść na całość w powerstage'u. Postawiłem tam wszystko na jedną kartę i chyba przesadziłem, uderzyłem w kamień i urwałem prawe tylne koło. Oczywiście, że jestem rozczarowany, bo plany miałem ambitne i chciałem tu walczyć o zwycięstwo. Ale zamierzam się szybko z tego otrząsnąć i w pełni skoncentrować na Rajdzie Portugalii za cztery tygodnie".

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport
"Na Rajd Argentyny założyliśmy sobie powtórzenie sukcesu z zeszłego roku. Ale w sporcie nie da się zaplanować sukcesów i na każdy trzeba solidnie zapracować. Tym rzazem musieliśmy się pogodzić z porażkami, z których na pewno wyciągniemy wnioski. Odpadnięcie Jari-Matti Latvali na krótko przed metą jest wyjątkowo bolesne, bo aż do tego momentu zmierzał wprost w kierunku podium. Drobiazgowo przeanalizujemy wszystkie problemy, żeby na przyszłość je wykluczyć. Gratulacje dla Citroëna, dla zwycięzcy Krisa Meeke i drugiego na podium - Madsa Ostberga, jak również trzeciego - Elfyna Evansa z M-Sport Ford. Wygrali zasłużenie."

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Argentyny - wyniki końcowe

01. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën 3h 41m 44,9s
02. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 18,1s
03. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3m 27,4s
04. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6m 26,1s
05. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 10m 46,7s
06. Khalid Al Qassimi/Chris Patterson (UAE/IRL), Citroën + 11m 19,9s
07. Abdulaziz Al-Kuwari/Marshall Clarke (Q/GB), Ford + 16m 02,6s
08. Diego Dominguez/Edgardo Galindo (PY/RA), Ford + 18m 48,2s
09. Gustavo Saba/Diego Cagnotti (PY/ARG), Škoda + 21m 20,6s
10. Federico Villagra/Diego Curletto (ARG/ARG), Ford + 25m 19,6s
...
17. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 37m 11,5s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Argentyny - wyniki Power Stage

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 12m 59,6s
02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 9,9s
03. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 10,9s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowców
1. Sébastien Ogier, 84 punktów;
2. Mads Ostberg, 51;
3. Andreas Mikkelsen, 47;
4. Elfyn Evans, 41;
5. Kris Meeke, 35;
6. Thierry Neuville, 35;
7. Dani Sordo, 30;
8. Martin Prokop, 26;
9. Jari-Matti Latvala, 19;
10. Ott Tänak, 12.

Kategoria producentów
1. Volkswagen Motorsport, 103 punkty;
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 85;
3. Hyundai Motorsport, 85;
4. M-Sport, 71;
5. Jipocar Czech National Team, 32;
6. Volkswagen Motorsport II, 15;
7. Hyundai Motorsport N, 9;
8. FWRT, 1.

* wymaga zatwierdzenia przez FIA

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotycz?ce wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

oziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły został niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjażnić tą kwestię możliwie jak najszybciej i, jeżli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.